Midsommar 08, Lite sent kanske;)

Kom på att jag inte har postat mina bilder från midsommar när jag var i Nässjö. Fast som man säger, bättre sent än aldrig.
Här kommer lite bilder

Det är så himla fint och det blir bara finare och finare inne oxå=)
Har inte så mycket bilder innefrån, men här kommer två som är på övervåningen där vi sitter och tittar på fotboll. Sverige match.
 
Lite vackra blommor jag hittade på tomten.

Många gånger har man även rott ut på sjön vid Hästerum och lagt ut kräftburar. Och sedan nästa dag tidigt på morgonen har man hämtat upp dem igen och om man har tur så kryllar det av härligt många kräftor i burarna.
Kommer ihåg när man var liten att man tyckte det var väldigt spännande på morgonen att titta hur många som hade hittat till burarna under natten. Lite läskigt var det även när det berättades att min farfar hade blivit nypt av en kräfta en gång att fingret nästan hade gått av. Men man vågade hålla i en kräfta iaf=)  I en så där 2 sekunder, haha.
Mm, många minnen kommer upp. Men här kommer då en bild på denna sjö där vi brukar fiska.
Vackert va!
Under vistelsen i Nässjö så gjordes det lite familjeaffärer oxå, hehe.
Farmor och farfar skrev över deras torp som de har i Hästerum på pappa och min faster Åsa.
Så här ser det ut.

Min farmor är konstnär och gör ofta allt möjligt till konst bäst man kan så jag fotade även lite av hennes konst hon har skapat på huset.
Tycker om dig Farmor=)
Sen måste man ju bara ta ett foto på dasset oxå. haha, med det lilla söta hjärtat på dörren=)

På midsommarafton åkte vi som alla andra midsommrar in till Barkeryd för att ta lite lotter och vinna chocklad och allt möjligt. Enligt traditionen så gick vi tipsrundan oxå. Fick 8 rätt av tolv tror jag, men sen vet jag inte vem som skrev av vem hehe.

På vägen såg vi även dessa ståtliga hästarna. Kommer inte ihåg var det var för ras.
Min faster hälsar på den fina hästen.
ja, mycket trevligt hade vi i Nässjö med pilkastning och allt var det var...
Det var allt från mig.
//Kram Marielle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0