Mycket uppdatering!

Tjoho alla! Hoppas ni alla haft det riktigt bra sist jag skrev här inne. Jag har haft det bra iaf. Väldigt mycket att uppdatera bara=)

Börjar med Ålandsresan.
Tidig Onsdag morgon beger vi oss till båten och alla är så där pigga=)
Men väl ombord på båten och när de som e kaffeomaner fått i sig en eller två koppar kviknar vi till.
Sätter oss på soldäck och bara njuter av vädret som var jätte fint och utsikten.
Det blåste där som ni kanske ser=)

Väl framme på Åland så började vi vandra mot hotellet vi skulle bo på. Vi var lite trötta efter resan och vilade oss i en halvtimme innan vi begav oss ut igen på upptäcksfärd.
Gick och tittade på en Kyrka och sedan försökte vi hitta ner till gågatan. Senare upptäckte vi att vi hade gått värsta omvägen för att komma till stan. Egentligen var den bara runt hörnet från hotellet. Men vi skyllde på att det blev så för att vi gick till den där kyrkan först och sen till stan. Den låg liksom åt andra hållet.
Tittade lite i affärer, men köpte inget. Kors i taket som min pappa skulle säga=)
Satte oss vid ett fik och käkade lite glass. Mums.
Men där satt en gubbe som skulle prata med alla och högt. Ucsh för jobbiga gubbar, har fått nog av dem.
De försökte ta bort honom, men det gick inte så bra.
Tittade lite på en loppis som jag hittade där. Älskar att gå på marknader och loppisar. Tyvärr hittade jag inget.
Bara ett porslin som var väldigt fint,men för jobbigt att ta hem. Är nästan 100% säker på att jag såg just det porslinet senare på Pommern, ett gammalt skeppmuseum som låg nere vid hamnen.
Fotade det och så här såg det ut.

På onsdagskvällen gick jag och den ena personalen ner till hamnen och tittade på båtarna och fiskarna som hade lite uppvisning eller nåt. Gud vad de hoppade. Har aldrig sett så mycket. Fina svanar med ungar såg vi oxå.
Så vackra de är!

Innan vi skulle åka hem gick vi och tittade på det gamla skeppet Pommern som såg ut så här.

Och här står jag vid sidan om rodret.Hade velat stå och styra, men de där jäkla flickorna var i vägen. Hehe, ne så farligt var det inte=)

Utanför skeppet låg skepparkatten och sov haha.

Och sen bar det av hem igen!

Pride!

Igår var jag på Pride med en personal och en annan från boendet. Det var himla kul. Har aldrig varit och tittat på Pride förut så det var kul att uppleva det. Skickade ett sms till min kompis om att jag stod och tittade på pride och fick svaret som löd, haha, jag är med. Så jag ringde upp henne och fick då veta att hon gick med paraden med några kompisar.
De var utklädda till kaniner. Inte de kaninerna som vi trodde. Och det är jag faktiskt lite tacksam över. haha.
Nej, men det var ju en kul idé. Inte något för mig dock. Räcker med att titta.
Lite bilder därifrån kommer här.

Det var allt från igår. Hade det mycket trevligt!=)

Ikväll kanske det blir Vitabergsparken med en personal.
Ha det underbart alla!
Kram från Marielle


Kommentarer
Postat av: ulla nordin

Vad roligt att läsa din blogg. Du skriver så det är spännande på ngt vis. Kanske du skulle kunna gå en skrivarkurs. Det är i regel på en Folkhögskola, Eller en annan skola. Det är just för vuxna att skriva vad man känner. Fråga ngn om det . Kram farmor.

2008-08-21 @ 22:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0