Städa, Träna, Juno,Amy Winehouse, Sydafrika m.m.

Igår lördag hände inte så mycket... Vad ska man göra en sån där helg när alla är upptagna? Vad brukar ni göra?
Jag gjorde detta iaf, städade och tränade på förmiddagen. På kvällen kollade jag tillsammans med personal på filmen JUNO. Den var bra tycker jag. Så där härligt udda och bara älskar junos personlighet=)
Sen kollade jag lite på Masjävlar, men tyvärr hann jag inte se den från början. Kommer ihåg när den kom ut i Sverige för då bodde jag i Thailand och alla pratade så om den och jag ville så gärna se den... Men gjorde endå aldrig det när jag hade flyttat hem igen. Av nån anledning...
Och så var det Amy Winehouse live från London också. Har inte lyssnat så mycket på hennes musik tidigare, men hon e bra.. Jag och personalen satt och diskuterade och undrade typ om hur lång tid det egentligen tar för henne att göra sig iordning i håret? Eller så kanske hon vaknar så där? Hur mycket eyeliner hon måste konsumera... Hon är född samma år som jag, trist bara att hon ska knarka ner sig så!!!

Var en lite skakig natt, så jag gick upp till 10 imorse för äta på gemensamma frukosten. De hade bakats scones, yummi!
Efter det har jag pratat med mammsen och pappsen på skype och fått se lite av huset i Sydafrika...
Jag får resan till Sydafrika av papppas företag, JIPPI!
Det är bestämt datum nu iaf.. Vi åker den 25 Decemnber. Ska bli så otroligt spännande.
Och vi e där i 3 veckor och jag och syrrorna åker ensamma hem till Sverige nån gång i början av Januari. Kommer inte ihåg datumet. Mammsen stannar kvar hos pappa.

Och så var det ju det här med passningen av katterna. Om det går så kanske grannen kan ta hand om dem nu på måndag  och tisdag, så får jag åka hem till Hökis på Onsdag. Mamma skulle ringa till grannen och fråga, så hoppas verkligen att hon kan.

Nu ska jag snart åka en sväng till skrapan med en personal. Har faktiskt aldrig varit där inne förut. Bara gått förbi så där hundra gånger...
//Kram

Kommentarer
Postat av: Elisabet i Risabo

Hej Marielle - vilken fin blog du har. Vad DUKTIG du är på att skriva och uttrycka dig. Roligt att läsa. Åsa skvallrade om att du hade en blog och jag kunde ju inte låta bli att söka rätt på den - kommer nog att kika in ofta för det är kul att läsa.

Hälsningar Elisabet (Lisa) i Risabo

2008-08-31 @ 22:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0