Tillbaka på praktiken!

Ja, så e man tillbaka på praktiken igen =) Alla var glada att se mig igår som var första dan. Så himla kul att träffa alla barnen igen och kollegorna. Mycket att göra första dan och det hände en lite läskig och skum grej på jobbet, men kan tyvärr inte berätta om det mer här. Idag,andra dagen var det inte mindre att göra utan nästan mer kändes det som ibland. En kollega var ledig, en annan sjuk och personal från förskolan lite längre upp ska börja jobba lite hos oss ibland så man försökte bekanta sig med henne också och lära henne alla våra rutiner. Känns inte riktigt som om jag har koll på allt så här i början efter att jag har varit borta i 3 veckor, så ibland var det lite svårt att svara på hennes frågor om hur vi gjorde saker. Men jag gjorde mitt bästa iaf och tyckte att det gick väldigt bra.
Gunn lagar lika god mat som vanligt.

Nu sitter jag här hemma och har så j*vla ont i magen så det inte är sant... Blir tokig på att det aldrig blir bättre.
Men kämpar på bäst jag kan och imorn ska jag till läkaren. Då ska jag verkligen tjata på att de ska gå till botten med det här. Om det kan vara så att jag har magkatarr eller nåt annat med magen.
Kommer inte att jobba imorn, då tiden för läkaren är kl 11. Men på torsdag jobbar jag igen och det är min långa dag.
Nu ska jag vila lite och sedan kanske försöka städa lite som verkligen behövs.
Promenad till kören ikväll. Alltid nåt att se fram emot.
"tänker på dig min kära syster och hoppas du kommer med ett plan hem snart, puss"
Love//Marielle


Kommentarer
Postat av: farmor

Hej lilla Gullebarn. Att du orkar jobba med ont i magen. Bra gjort.

En gång för kanske 3 år sedan hade jag ont i magen. Doktorn klämde till mitt i magen och då gjorde det så ont, så ont. Han sa att jag hade magkatarr. Det var en äldre läkare, som lärt sej på gamla vis

Är det Annika, som är på väg hem. Du kan väl gå in på hemsidan och tala om det ulla.panatet.se Jag har en gästbok där. Igår kom jag in på en killes fina hemsida om lastbilar. Det blinkade och lyste. Då skrev jag att han var duktig. Men jag, som är 80 år är glad om jag får in en bild. Han svarade att det inte var svårt men han sa att det aldrig hade varit ngn så gammal på hans sida förr. Han var trevlig!

Hälsn Ulla

2008-12-02 @ 15:57:54
Postat av: farmor

Hej Gullebarn

Så duktigt att jobba med så ont i magen. En gång för 3 år sedan hade jag ont i magen Då var det en läkare som tryckte till mej mitt i magen och det gjorde SÅ ONT SÅ ONT. Han sa att jag hade magkatarr . Jag fick medicin och det gick över. Losec finn att köpa receptfritt. Om du vill. Är det Annika, som är på väg hem? Hej.Skriv i min gästbok på min hemsida ulla.panatet.se

2008-12-02 @ 16:04:31
Postat av: pa

Du vet ju att man skall gå till "Pär i hagen ifall man har ont i magen";)

2008-12-06 @ 06:07:18
Postat av: Annelie

Hej, jag heter Annelie och jag hittade hit genom Sara´s blogg.

Sitter och tänker på din mage.. stackare

Har du ont i mellangärdet och det även strålar lite ut mot sidorna till ryggen..??

Kan ju i sådana fall vara gallan som spökar på dig eller som du själv tror magkatarr.

Jag trodde i några år att jag hade detta, men det visade sig att det var galla när jag äntligen vart röntgad.

Nu är jag opererad för det, å jisses vad skönt.

Men visst, jag kan fortfarande ha känning nån enstaka gång.

Obs: Nu är inte jag nån läkare.. utan jag skriver bara av egen erfarenhet.. fniss



Hoppas att du slipper denna värk snart.. såå jobbigt.

Ha det såå bra och sköt om dig.. // Annelie

2008-12-06 @ 07:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0