Marielle,what´s got into you???

Ja, har haft en helt otrolig dag...
Började med att jag gick upp sådär 10 eller nåt.. Var väldigt sömnig.
Sen träffade jag min kontaktperson från Misa och så åkte vi med buss ut till Reimersholme där jag skulle på studiebesök på en förskola. Det kändes mycket pirrigt...
Men det var inget att vara orolig över för de var jätte snälla och trevliga där=) En avdelning på 18 barn i åldrarna 1-5.
Hmm, min första uppgift kommer iaf inte att bli att byta blöja. men den dagen måste komma också, förr eller senare.
Börjar redan nu på Torsdag blev det bestämt och jag har inte smält det än. Får ha onsdagen till att smälta allt innan jag ska dit igen. Är så jäkla lycklig, ja, jag tjatar men jag e  fan lycklig....................
Först blir det så att jag kommer att praktisera där två halvdagar i veckan. I två veckor, sen om det känns bra så kommer jag nog att utöka tiden. Och så blir det provpraktik på 1 månad ungefär, men hoppas förstås att jag kommer att trivas där och de med mig så att jag kan stanna längre.
Efter den stora händelsen så var jag duktig och tränade lite. Får ju en sån kick av dessa glada nyheter...
Vidare sedan till Kungholmskyrka för att sjunga i karolina Kören. ( har aldrig sjungit i kör förut)
Var jätte nervös och så kände jag ingen heller. Men fick med mig lite stöd från västermalm.
Mycket svårt var det, vissa saker var svårare än andra. Men alla var väldigt vänliga och hjälpte till om man undrade över något. Pratade lite med en del och de verkade vara trevliga. Tyckte det var himla kul att det var blandade åldrar också.
Tydligen ska det bli en resa med kören till Åland( just till Åland där jag var i somras) inte för att jag inte vill dit, men lite lustigt. Den är över nästa helg och jag pratade med körledaren om det att jag kanske vill ha någon med mig ifall jag ska åka med. Känner ju ingen där och berättade även att jag har AS och han var väldigt positiv till det och frågade nyfiket en massa frågor. verkligen kul när man träffar på såna människor som uppriktigt är intresserade=)
Västermalm ska kolla upp om det går att någon följer med mig, men det kommer att krävas snabba puckar för jag måste ringa och meddela körledaren senast imorn om jag ska med eller inte.
Hoppas verkligen att någon kan följa med mig... Annars kanske jag endå skulle kunna klara mig själv.
Jag menar, körledaren vet ju om att jag har AS. Måste bara tro på mig själv mer också att jag kan göra det.
ja, så mycket har då hänt denna tisdag. ( roliga saker för en gångs skull) =)
Marielle is back again!
Imorn måste jag köpa inneskor till praktiken, och sen bär det av hemåt till Hökis och katterna. Hoppas de inte har hungrat ihjäl när jag kommer dit. Men det skulle kanske inte skada så mycket. Inte för Olivia iaf, tro mig hehe.
Kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: ulla nordin

otroligt jättekul. kämpar nu för att få en blogg. hur gjorde du. ulla

2008-09-03 @ 09:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0