Hej härliga ungar...

...gud vad jag har saknat er! 
Ja, som sagt så var det min första dag på praktiken/jobbet på ca två månader idag. Jag var såklart lite nervös över att komma tillbaka, men blev så varmt välkommen tillbaka av både barn och kollegor.
Det var kanske ca 13 barn där idag och jag fick träffa tre nya små sötingar som börjat hos oss.
En jätte söt liten kille, som darrade lite lätt på läppen ibland då allt blev lite för mycket med allt nytt. "mamma, pappa", snyft. Sen var det två flickor och den ena är engelskspråkig. Nu har vi allt som allt fyra stycken barn som är engelskspråkiga. Vissa kan både engelska och svenska, medan andra bara kan engelska.
En av de nya flickorna kan både engelska och svenska och hon är så otroligt söt då hon blandar språken.
Som en sak hon sa tidigare idag, " I´m gonna make a koja" hehe
Dessutom så var F så otroligt gosig idag och han satt i mitt knä och jag läste saga efter saga för honom.
Längtar redan tillbaka till dem... men nu får jag vänta enda till onsdag då jag ska dit igen.
På vägen hem från praktiken/jobbet så passade jag på att gå och boka en tid hos frissan som ligger just på vägen hem. Jätte skönt att ha det gjort. "Sure baby yes" heter stället och jag har fått det rekommenderat. Hoppas att det uppfyller alla mina förväntningar. Men det får jag helt enkelt se nästa fredag.
Hade egentligen tänkt att gå på parkteatern ikväll och titta på en föreställning som heter " salong giraff". Jag var och tittade på det förra sommaren då det var improviserad chlagerkväll, och det var riktigt bra. 
Visste inte riktigt om det skulle vara samma i år, men tänkte gå och titta.
Dessvärre så kände jag mig helt slut efter min första dag på förskolan så jag skippade det.
Istället gick jag och åt på resturang med västermalm som ligger på andra sidan S:t eriksbron från mig och jag ansåg att det var ett helt ok avstånd för mig att ta mig nånstans ikväll. Hehe, en aningens lat :)
Imorgon ska min kompis vara med och hålla en slags minnes/hyllnings event för Michael Jackson på Norrmalmstorg kl 16. Kom gärna om ni vill visa eran uppskattning.  Jag själv ska verkligen försöka att ta mig dit!
Sussa sött!


Kommentarer
Postat av: ulla Nordin

läst bra

2009-08-29 @ 02:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0