There`s other fish in the sea!

Nu har jag dragit mitt strå till stacken... Jag har sagt min mening och väntar nu bara på att få ett gensvar. Det var jobbigt, men nu e det gjort.

Jag är öppen
Jag är känslig
Jag är ärlig

Jag kommer aldrig nångonsin att förändras och aldrig respektera om någon vill eller försöker ändra på mig. Om jag skulle göra det så skulle jag inte vara Marielle.
Och jag kommer heller aldrig att tvinga någon annan att ändra på sig. Jag respekterar alla som individer och att alla fungerar på olika sätt, och jag respekterar alla andras åsiker och känslor(även om jag själv inte alltid håller med).
Det tänker jag inte låtsas som heller, så enkelt är det!!!

Visst kan man förändras och det gör man, man växer, mognar och blir äldre mm. Men det är en helt annan sak.
Det är hur man fungerar som person i grund och botten som jag menar att det är viktigt att man kan känna sig som sig själv. Att man kan vara sig själv och blir respekterad därefter.
Oj, oj oj vad jag har snackat idag. Orkade egentligen inte med något alls idag, eller egentligen över huvudtaget just nu. Men jag måste fortsätta att vara stark och stå på mig. Så jag tog mig själv i kragen och åkte in till skolan och denna gången gick det bättre än i tisdags iaf. Jag hade fått göra ett kunskapstest i tisdags och det visade sig att jag uppgraderades en kurs till grupp C. Jag hade egentligen anmält mig till grupp B, men enligt testet så tyckte dem då att jag var så pass bra att jag skulle vara i grupp C. Det kändes mycket bra att glädjas över något efter de senaste dagarna med allt annat.... Sen åkte jag en sväng till västermalm för att hämta några saker och så kunde jag bara inte åka därifrån utan att ha pratat med dem. Mår så dåligt av det annars, även fast jag känner att jag egentligen har ansträngt mig mer för att lösa det här. Pratade iaf ut lite med en personal, trots att jag kände att det var fel att ösa allting över henne då hon inte ens varit där när allt skedde, utan bara läst om det i protokollet. För jag ser inte bara personalen som en enda person, utan allas individer och personligheter. Vill bara få det sagt!!!

Sen är det om känslor, ja, ni vet... Jag har nu kommit till en punkt då jag känner att jag borde ha förstått för länge sen att den personen inte är värd min tid och kraft. There`s other fish in the sea, som man säger...
Tack och God natt!


Kommentarer
Postat av: Elisabet i Risabo

Hej,



Oj, oj nu har jag fått läsa länge länge för att "läsa i kapp". Har ju haft lite semester från dator mm. Varit i Varberg och badat och fiskat krabbor mm.



Det är bra att ha känslor även om det är jobbigt ibland för utan känslor vore man död inuti.

Kram Elisabet

2009-08-20 @ 23:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0