Äkta vänner ställer alltid upp för varandra!

Idag var jag väldigt seg. Känner mig något bättre, men jag bestämde mig ändå för att stanna hemma en dag till.
Ringde till jobbet och ordnade till att jag ska dit på måndag istället. Då blev de glada=)
Vid ett tiden ringde Jessie och frågade om jag hade tid med en fika. Det blev jag väldigt glad över, för jag har tröttnat nu på att sitta hemma och vara sjuk.. Vill komma ut i snön.
Jag var i stan ca kl 15 och jag mötte upp henne inne på Bodyshop där jag även träffade på en bekant från kören.
Hon frågade om jag hade slutat på kören( har inte varit där på ett tag), men jag svarade att jag bara tagit en pause. Det blev hon lättad över och frågade om jag skulle komma på Högmässan i kyrkan på söndag.
Jag sa att jag kanske skulle dit, men bara för att lyssna.

Sen promenerade jag och Jessie vidare mot vårat lilla hak, Coffi vid Stureplan för en fika.
Jessie ville sedan gå vidare till Panduro för att köpa en julklapp och jag var inte sen på att haka på.
På Panduro kan man hitta mycket kul, kanske nästan lite för mycket..
Såklart så kommer man aldrig ut därifrån tomhänt, ehm ni känner väl mig=)


Alla går vi igenom jobbiga situationer i livet där man kan känna sig osäker och liten.
Men man ska aldrig tvitvla på att man inte kommer att klara det. Det gör man alltid, och för varje gång så lär man sig något nytt och blir ytterligare lite starkare. Jag är otroligt tacksam över stödet som jag fått från mina vänner under mina jobbiga situationer och jag blir så glad när jag känner att jag kan ge tillbaka något till dem när de är deras tur i behov av stöd. Jag ställer alltid upp för en vän, i vått och torrt!

Du är en underbar och go person, glöm inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0