My so called life!!!

Det har varit en lång vecka, mycket att göra. Det går bra på praktiken och jag jobbar mellan 09:00 till 15:00 varje dag förutom på torsdagar då jag jobbar från 08:30 till 16:30. Visst blir jag trött efter jobbet och ibland kan alla ljud på förskolan driva mig till vansinne, men jag tycker endå att det är så himla roligt. I torsdags fick jag ta hand om "vilan" (då barnen sover efter lunch) själv. Alla barn sov som stockar, förutom en. Han bara vände och vred på sig hela tiden och ville klappa i händerna och så, men då skulle han ju väcka alla andra. Jag kunde ha honom liggandes i min famn en stund, men sen blev han rastlös igen. Han sov ingenting kan jag säga... Men de har tydligen haft problem med att få honom att sova förut.
Efter jobbet på torsdagen så träffade jag Paulina, vi gick och käkade och jag tipsade henne om massa saker inför hennes resa till Thailand. Kul att kunna hjälpa till=)

Fredag jobbade jag och jag skulle "egentligen" skynda mig att ta bussen hem till Fridhemsplan för att träffa mina syrror, men som det alltid är med barn så händer det nåt... Jag skulle bara ta hand om disken efter mellis och jag stod i köket när en liten 2åring kommer insläntrande med en dockvagn, vad jag sedan upptäcker och jag inte sett är att dörren till skafferiet är öppen och den lille söte killen står och håvar över makaroner till dockvagnen. Barn, vad de hittar på för tokigheter... Men jag kom iväg till slut i alla fall och träffar mina syrror och går och äter på ett litet libanesiskt ställe nära mig och sedan tar vi en fika på Thelins innan Annika ska iväg till jobbet. Kul att träffa mina systrar igen, då vi numera inte träffas så ofta.

Kom bara på en annan sak om praktiken, och det är att jag har sagt att jag vill vara med på deras planeringsmöten, vara mer delaktig liksom. Så nu har jag med skräckblandad förtjusning bestämt att jag ska vara med på planeringen varje måndag kl 07:00

Idag lördag har jag haft sovmorgon(skönt) och bara tagit det lugnt på förmiddagen. Igårkväll när jag satt och tittade på en dålig skräckfilm( visade det sig) med V-malm och CO  fick jag ett sms av Jessica som sa att hon var "träningssugen" det var någon som frågade om man kunde vara träningssugen, haha. Ja, tydligen...
Så 16:30 gick vi på aerobics1 på friskis kungsholmen. Riktigt roligt pass. Inte samma instruktör som jag har haft förut, men hon var bra. Roligt att komma igång igen, bra Jessie att du släpade med mig=)
Efter passet gick vi hem till mig och duschade och gjorde oss iordning för att sedan gå till pizzerian och medans pizzan lagades till så passade vi på att gå en sväng till prisXtra för att köpa lite dricka och uhmm(skäms något) chips. Men det e ju endå helg, eller hur ;)
Vi gick hem igen med pizzor och allt gott för att sätta oss och käka och titta först på postkodmiljonären och sedan Melodifestivalen. Vi blev sura för att Måns gick vidare. Hans låt var inte särskilt bra, men vi gillade Lilli och Susie, Lasse Lindh och Cockies N beans. Aja, man får inte allt som man vill här i livet... Något som jag försöker förklara för de små ett antal gånger om dagen =)
En film hann vi med också och det var "Bruce Allmighty" med Jim Carey. Den e himla rolig den, vi skratta i alla fall.
Nu är jag trött och ska gå och lägga mig, så sov så gott alla ute i världen och hoppas ni har varit snälla mot varandra denna speciella dag. Alla hjärtans dag!!!


Kommentarer
Postat av: Pa

Jag gillade makaroni tjuven! Chips är gott - det är ju bara helg en gång i veckan. Dessutom Alla hjärtans. Ha det bra, nu ska jag ta ett dopp i poolen! PK

2009-02-15 @ 10:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0