Ringa läkare,Praktik,optikern och nästan ett step pass i Huddinge;)

Dagen började med att jag gick upp halv åtta och ringde till praktiken för att meddela att jag skulle komma lite senare idag, p.g.a att jag skulle försöka få tag i min läkare för att boka in en tid. Vilket var rent ut sagt omöjligt...
Han har telefontid mellan kl 08:15 och 09:00 och jag kom bara till en telefonsvarare som räknade upp 5 alternativ som man då skulle slå in siffror för att komma vidare. När jag hade tryckt mig vidare så kom nästa meddelande, "du har 5 alternativ" blir helt tokig på sånt där... Jag registrerade mitt nummer och de sa att de skulle ringa upp. Tiden gick och ingen ringde. Jag ringde en andra, tredje gång för att vara säker på att det verkligen hade blivit registrerat.
Det hade det och de sa ordagrant att de skulle ringa upp mig kl 09:36, Klockan blev 09:45 och ingen hade ringt än.
Till slut så kollade jag på internet och kunde registrera mig där och de skulle skicka svaret om tid via sms inom 5 arbetsdagar. När jag precis hade satt mig på bussen för att åka till praktiken så fick jag ett sms från personalen att min läkare hade ringt strax efter att jag hade gått. Säger bara det.. läkare, suck....

Trevlig dag på praktiken och barnen var glada(för det mesta) =)Mina innetofflor har försvunnit spårlöst, hmm, nåt barn som leker med mig kanske?!

Efter jobbet hade jag en tid till optikern inbokad. Ett återbesök för att se hur allting var med linserna. De känns väl ok(lite ovan nu i början) men man kommer ju att vänja sig. Tyckte dock att styrkan inte var riktigt bra endå, så nu har jag fått något starkare linser och för en månad denna gången.

Kl 17:00 ringde Bine och frågade om jag ville ta över hennes kollegas plats på ett step pass i huddinge, för att denne hade ringt och sagt att hon var sjuk. Lite tight, men jag ville ge det en chans iaf. Slevade snabbt i mig lite rester och packade mina saker. Sprang/gick till pendeltåget, men på halva vägen ska jag ta upp min mobil för att kolla tiden när jag upptäcker att den inte är där... Ni säger, inte så oväntat när det gäller Marielle... I KNOW!!!!
Får RUSA tillbaka och hämta den, och så bär det av igen. Mål: pendeltågsstationen..
Jag rusar ner på perongen för att precis se det tåg jag skulle med åka iväg.. Nästa skulle inte gå förens kl 18:21 och passet skulle BÖRJA kl 19:00. Jag skulle inte hinna helt enkellt.. Så med svansen mellan benen fick jag gå hem igen.
Men jag är glad för det endå=)  Bine, vi får ta igen det en annan dag.. Det lovar jag att vi gör... och jag ska inte glömma mobilen, kanske ;)

Kommentarer
Postat av: Kristin

Vad roligt att du "hittade" min blogg. Hoppas att du mår bra. Jag brukar läsa din blogg ibland, men nu var det ett tag sedan sist.

Jag önskar dig en härlig Alla hjärtans-dag!

Kram

2009-02-14 @ 11:22:39
URL: http://krika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0