Båten "Hollidej"!

Hej alla! Det är ett ganska tajt schema just nu. I Lördags kom pappa hem, men skulle på "Sommarkrysset" med Jessie och vi två gick ifrån mig på kungsholmen till Grönan. På Grönan var det ganska mycket folk, men vi lyckades få ganska bra "stå" platser endå. Men någon gång vore det allt kul att få sitta ner där inne.
Tänkte titta på programmet på nätet ifall vi syns i rutan. Det kan hända att vi gör det=)
När vi sedan skulle ta oss hem så åkte vi först med båten över till slussen för att sedan promenera igen tillbaka till Kungsholmen. Vad duktiga vi va Jessie!!!!
På Söndagen åkte jag hem till Hökis och där var några bekanta från Nässjö. B.l.a min faster Åsa.
Vid två tiden kom det många gäster och kalaset blev bara större och större. Vi räknade till slut ihop att det måste ha varit nära på 40 gäster hos oss. Fast alla kom och gick lite olika såklart. Mycket kul att träffa alla, som gamla grannar och bekanta från Cairo tiden som man inte träffat på flera år. Kul att veta att man har så många trevliga bekanta=)
Nu sitter jag här hemma hos mig på kungsholmen igen, på dagen idag har jag och min familj varit hemma hos morfar för att fira min moster som fyllde år idag. Mina kusiner och urgulliga kusinbarn var där.
Jag åkte hem för att packa ner lite kläder då det är tänkt att vi ska åka ut till vår fina båt "Hollidej" imorgon. Och nej, jag har inte stavat fel. Vi har valt att stava det så för att det finns två betydelser. Den ena är "Holliday" och den andra är "Håll i dej" Förstår ni?;) Fyndigt vaa?. Det tycker  vi iaf=)
Jag har faktiskt inte sett båten än, så det ska bli jätte spännande att få se den. Nu är det dock inte tänkt att vi ska segla imorn, utan bara åka ut och kolla läget. Jobba lite på båten. Hoppas, hoppas, hoppas att det blir fint väder...
Skepp  O Hoj!

Kommentarer
Postat av: ulla Nordin

I dag, lördag har vi varit och invigt Görans flaggstång. Han hängde upp den stora flaggan jag hade med mej till honom. det såg lite lustigt ut. Men det kommer väl en ny snart. Fint i allafall.kram!

2009-07-17 @ 21:31:55
Postat av: ulla Nordin

Jag glömde säja att Åsa sa att du var så söt när du kom på kalaset. Fint sminkad o håret såå fint. Hej då!

2009-07-17 @ 21:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0