Full rulle!

Nu har jag varit ute och seglat lite de senaste dagarna. Första gången var i Torsdags då jag, mamma, pappa och syrran Linda åkte ut till Gålö där båten ligger. Båten var mycket fin, men tyvärr så har jag ingen bild så jag kan visa er. Jag hade nämligen glömt att att ladda min kamera=(
Det var hur roligt som helst iaf att segla och jag fick styra våran fina båt ut från viken och ut på havet. Till en början så körde vi på motor, men sedan vi kommit ut på öppet hav så tog vi upp "Genuan" (förseglet) och jag seglade för första gången. Vilken känsla... Jag har fått lära mig att kryssa, slå och skota hem. Ja, nu har man lärt sig en massa seglar termer. Så om jag någon gång skulle träffa på seglar hädanefter så vet jag åtminstone lite av vad de pratar om=) Linda skrek av skräck när det blåste så mycket och vi höll på att kryssa och båten lutade jätte mycket. Jag hade någon slags skräckblandad förtjusning. På Torsdagsnatten kom andra syrran Annika hem från Mallis där hon varit i två veckor, somliga har det bra... Så vi åkte ut och seglade hela familjen på fredagen. Men Annika har ju redan varit ute och seglat med våran båt, så hon var inte riktigt nybörjare. Det var väldigt roligt och vi seglade till Ängsholmen och det tog några timmar. Blev en aningens sjösjuk när jag satt inne i kajutan, men om jag la mig ner så blev det något bättre iaf. Fast bäst är det att sitta där ute. Vi la till vid Ängsholmen och grillade lite kött och kyckling som middag, m.m.  Sen sov vi för första gången i båten och jag fick sova på golvet på en luftmadrass, där luften gick ur ganska fort kan jag tala om. Men jag var så himla trött så jag tänkte inte på det förens nästa morgon när jag vaknade med en stel rygg, aj, aj. Runt tio elva tiden ungefär så seglade vi bort mot Marita, Peter och Madde´s ställe på Ornö. Det var kanske bara runt 300- 500 meter till dem från Ängsholmen där vi hade sovit. Vilket ställe de hade. Rena himmelriket ju. Har som sagt tyvärr inga bilder, men tänk er ett stort fint allhus med stort kök och småstugor runt om. En stor altan som vetter ut mot den stora fina viken och när vi anlände och klev på deras stora fina brygga så blev vi serverade en varsin sommardrink. Kan det bli bättre!
Tyvärr så hann vi bara stanna där några timmar, de bjöd oss på god lunch, men vi var tvungna att åka ganska snart för jag skulle hinna hem till stan, duscha och göra mig iordning för en biokväll med tjejerna.
Jag, LT och Jessie åkte in till stan och åt tacos på kungshallarna. Där jag även träffade på min kära syster Annika och våran "Inneboende" Carro, med en kompis till dem. De skulle också gå på bio, men det lustiga var att det kanske bara var 30 min sedan jag hade träffat dem, för de åkte med i bilen in till stan då pappa körde hem mig och min packning.  De skulle se "Baksmällan" Vi hade inte riktigt bestämt oss än vilken film vi skulle se, men det blev senare bestämt att vi skulle se "Baksmällan" vi med. Jag och LT hade redan sett den vid ett tidigare tillfälle, men hade inget emot att se den igen för Jessie´s skull. Den är verkligen himla rolig...
Efter filmen så tänkte jag att de kanske hade gått på samma föreställning och jag tittade mig omkring, men såg dem ingenstans. När vi sedan gick ut i hallen så var det någon som knackade mig på axeln. Där var dem.  Vi gick skilda vägar, men stötte på varandra yterliggare en till gång innan jag åkte hem. Haha, vi bara gick om varandra hela tiden.
Söndagen så städade jag lite, och gick sedan ut på, som började som en liten promenad men sedan utvecklades till en riktig långpromenad. Mestadels av tiden gick jag och pratade med en vän i telefon så tiden bara gick. Tack Johanna=) När jag kom hem igen så upptäckte jag att jag hade varit ute i en och en halv timme. HÄRLIGT!
På kvällen tvätt och tv tittande.
Igår, måndag så var jag, Jessie och LT bjudna på lunch hos Fam. Lindgren. Första gången vi skulle få se deras söta dotter Tindra som nu hade hunnit bli 6 veckor.  Hur söt som helst var hon, och det var jätte trevligt att träffa den stolta modern också. Det måste bli oftare...
Imorn åker jag och vet inte hur många från familjens medlemmar till Nässjö.  Kommer åter hem igen på Lördag.
Ska bli trevligt att få lite miljöombyte. I´m so in need of that...
Avslutar med en bild som jag tog i går då jag håller i lilla söta Tindra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0