Öland=)

Nu har jag varit på öland med trevligt sällskap. Det var jag, en till från boendet och två personal.
Vi bilade, som det var tänkt från början till Oskarshamn för att åka färjan därifrån över till Öland, men tyvärr så kom vi en halvtimme för sent och hade inte hunnit hämta ut våra biljetter och färjan hade redan hunnit bli full när vi kom fram. Så vi åkte vidare istället till Kalmar för att sedan ta bron över. Vi stannade till en stund i Kalmar och tittade b.l.a på Kalmar slott. " Så fint du har bott en gång Jessie, synd bara att jag aldrig kom dit och hälsade på..."

Det blev ju en ganska lång väg att åka upp till Grankullavik där vi skulle bo på ett vandrarhem, men jag måste säga att det kändes mycket trevligare med en Road trip=)
När vi kom fram ganska sent på kvällen så åt vi en sen middag, vi hade varit och handlat på oss en massa mat innan vi anlände och det blev Tacos till kvällsmat. Gott och enkelt!
Följande morgon gick vi upp relativt tidigt och vi åkte först för att titta på "Långe Erik" som vi bodde närmast.
Notera att skyltbilden är tillägnad min pappa, skyltfotaren, haha

Sedan åkte vi en sväng in till Byxelkrok och shoppade i bodarna där, tittade på alla fina båtar och åt lunch.
Denna skylten tyckte vi var lite rolig.

På vägen hittade vi en intressant järnåldersby, men tyvärr så var det stängt. Men vi gick runt och tittade lite endå.( på det som inte var avspärrat vill säga)  Älskar verkligen att ta naturbilder, färg som svart-vitt!

På Onsdagen bestämde vi oss för att åka till Södra delen av Öland och titta på " Långe Jan".
På vägen dit så stannade vi b.l.a vid en loppis och jag köpte två halsband för 10:- , Den gamla järn och medeltida borgen vid "Eketorp".
Vid "Långe Jan" fanns det väldigt många fina platta stenar som var som gjorda för att kasta macka med.

Våra planer för vår sista dag på Öland var att åka till Borgholm slott och Solliden. Vi kom iväg i ganska god tid och det var faktiskt riktigt fint väder=)  Vi har för det mesta haft ganska tur med vädret denna resa.

Solnedgången såg vi en gång på väg hem på kvällen och stannade för att fota- Såå vackert!!!
Vi bilade även hela vägen  hem till Sthlm och det var mycket trevligt, trots att det blev en lång resa och att man i slutet var mycket tröttZZzzzz Var nog hemma vid halv två...
Idag har jag bara slappat, kollat på film, " A good woman" och "Narnia".
Imorn blir det kanske att åka och titta på Pride paraden igen som jag gjorde för första gången förra året. Bine ska vara med och gå i det i år igen. Så man ska väl försöka komma dit och titta på henne=)

"You don´t have that power over me"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0