Sista veckan, avsked=( semester =)

Ja, det har varit ganska fullt upp nu sista veckan på jobbet. Som jag skrev förut i ett inlägg så har jag jobbat lite längre dagar den här veckan. Det har känts bra tycker jag. Jag har lärt mig att man kan aldrig förutse hur en dag kommer att se ut, oavsett om det är lite barn eller inte. Den här veckan har dem varit väldigt trötta och griniga. OTROLIGT griniga. Stackarna vill ju ha semester från dagis... Umgås med sina föräldrar.
Men vi har också haft det väldigt mysigt och roligt ihop den här sista veckan. Och jag kommer att sakna mina stunder med E väldigt mycket. Men nu har hon blivit en stor tjej som ska börja i skolan till hösten.
Kommer att sakna alla tre som kommer att börja i skolan till hösten. Snyft.
Igår sista dan så var det bara 5 barn, men det var under vissa stunder fullt upp endå.
På kvällen åkte jag för att träffa alla från jobbet. Träffade först på Gun och Marie på bussen, där vi gick av vid Hornstull och gick till en Kina resturang som heter "Dragon House". Strax efter vi satt oss kom även Madeleine och därefter Maggan. Ingrid dröjde länge och vi undrade om hon höll på att städa ihjäl sig på jobbet då det var hon som stängde. Hon kom till slut iaf och vi hade samlat ihop vårt gäng. Minus en, som jag är ledsen över att hon inte kunde komma. Agneta var sjuk=( tyvärr.
Men vi hade det jätte trevligt iaf och jag åt buffé. Det var himla gott det! Marie fick sina presenter som var massa pärlor och en inspirationsbok med smycketillverkning. Ser fram emot att se vad hon skapat.
Ju mer tiden gick, maten tog slut på våra tallrikar och det var dags att gå kändes det riktigt jobbigt. Vi skulle gå skilda vägar. Vi kramade om varandra, och jag är nog inte den enda som kommer att sakna Marie hos oss. Utan nu kommer hon att vara på ett annat ställe,snyft.
Det enda som är posetivt är att vi ju fortfarande kan hålla kontakten endå och så kommer jag ju att träffa resten av gänget igen till hösten. Kan inte beskriva hur tacksam jag är mot det här gänget och stället. Sån himla tur jag har haft som hamnat på ett sådant ställe där dem har gjort mig till en av dem. Trots att jag inte är anställd.  Nu låter det nästan som att jag aldrig mer kommer att komma dit, vilket inte är fallet. Men jag ville bara uttrycka min tacksamhet mot dem. Det stället kommer alltid att betyda allt för mig!


Nu till en annan sak, PAPPA KOMMER IDAG, JIPPI!!!
Pratade precis med mamma och han har kommit nu, men han och syrran hade åkt iväg för att köpa en ny grill.
För imorgon blir det grillfest, wiieee
Och ikväll blir det "Sommarkrysset" med Jessica=) EMD= Here we comeeeeeeeeeeeeee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0