Tillbaka på jobbet!

Idag var det min första dag på jobbet igen på en vecka. Förkylningen är i slutspurten och jag börjar faktiskt känna att locket för örat sakta men säkert börjar ge med sig. Målet för normal hörsel börjar närma sig=)
Idag var det väldigt lugnt och det finns inget annan förklaring för det mer än att det var få barn som var där.
Tre blöjbarn bara och resten därifrån och upp till 6 år. Tror att det faktiskt bara var så lite som 6 barn.
Vi åt alla tillsammans, både stora och små och efter lunchen så ville en liten tjej som är 6 år att jag skulle ha läsvilan med dem.  När jag stod inne i matsalen och diskade undan efter oss så kom Gun in och berättade att 6 åringen hade sagt till henne att: "Hoppas verkligen att Marielle ska läsa för hon är mycket bättre än Ingrid!" Då frågade Gun, hur menar du då bättre? Bättre på att läsa? Ja! Hehe, den tjejen säger verkligen bara rakt ut vad hon tycker och tänker. Enligt mig själv så tycker jag nog att Ingrid är bättre då jag faktiskt inte läst så mycket för dem innan.
LOVAR du att läsa? Ja, jag ska läsa...
Så jag läste för de två stora tjejerna medans de andra sov. Först fick 6åringen bestämma bok och jag läste den. Den andra tjejen ville läsa en annan sen, men 6åringen sa bestämt: Nää, vi tar den här istället. Den där är så tråååkig.  Men jag sa att hon fick bestämma den första boken och nu var det den andras tur att bestämma. Då blev hon lite sur och gick ut, men jag började att läsa för den andra tjejen och det dröjde sen inte länge förens hon kom in igen och sa: Jag är väl med då och lyssnar på den där trååkiga sagan...
Jag hade jobbat lite övertid och när jag sedan skulle gå så började de att hålla fast mig i benen för att de inte ville att jag skulle gå. Hehehe. Men jag kom loss från greppet genom att kittla dem =)
Nu sitter jag och väntar på att Ventilationskillarna ska komma och fixa så att ventilationen låter som den ska. Ett år senare, JIPPI!!!
Vid femtiden kommer Bine och då ska vi gå en långpromenad och därefter äta middag. Ska bli mycket trevligt. Länge sen vi sågs nu, ja eller ens pratade så vi är väl alldeles hesa när vi kommer hem igen=)
Den här fina bilden tog jag i söndags!



ÄLSKAR ROSOR!

Kommentarer
Postat av: pa

========= skidSPÅR ;-)

2009-07-01 @ 20:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0