Den skönaste och roligaste helgen på länge!!!

Halloj i stugan!  Sitter hemma och det är bättre med förkylningen, men dock fortfarande lock för örat=/ Men jag är glad endå=) så det så!!! Har haft en hur underbar helg som helst.  Det var ju tänkt att jag och LT skulle gå på bio på fredagen, men jag kände inte att jag ville ha nöjet att störa alla andra i biografen med mina hostningar och snytningar. Så vi bestämde att hon skulle komma hit istället och hyra film och köpa hämtmat=).
Kom ju på att jag upprepar en del nu, men jag kan ju tilläga att jag inte hunnit titta på den andra filmen ennu.
Klockan tickade på och LT sov över för att slippa åka hela vägen hem till Huddinge.
När vi vaknat föreslog Linda att vi skulle gå ut och sätta oss och äta på nåt trevligt uteställe då det var så himla fint väder. Säkert 26-30 grader och blå himmel. Mmmm.
Så vi satte oss på café "Två systrar och en kock" som ligger precis runt hörnet.
Där käkade vi scones och drack te och mös i solen.
Sen åkte Linda och jag gick upp till personalen och välkomnade hem en personal som varit borta ett tag.
Under dagen tog jag det mest lugnt, umgicks med personalen och njöt av solen på innergården.
Kl 18 begav vi oss iväg, jag, en granne och två personal. Vi skulle till Grönan och titta på "Sommarkrysset".
Väl inne på grönan satte vi oss på en bänk en bra bit bort från scenen och trodde att vi skulle kunna se endå. Det var innan allt folk kom och ställde sig ivägen=(. Jessica kom till grönan och jag gick och mötte henne för att sedan strosa runt ett tag och snacka och köpa glass innan allt började. Vi satte oss en bänk bort från V-malm för vi orkade inte med dem... Näää, skoja bara. Det fanns inte plats. Tyvärr så fick vi inte så roligt sällskap vid vårat bord då en kille ställde sig på bordet och började klappa händerna som för att trigga upp folk. Han var om något onykter, och det vi sedan till fasa även förstod att den lilla 3 till 4a åriga tjej som sprang omkring där var hans. Uschh och fy till pappa... I deras sällskap satte sig en kille jätte nära mig och då jag flyttade lite på mig sa han att han inte flirtade. Sen satt han och bolmade på en stor cigg och blåste mer eller mindre röken rätt i ansiktet på mig=/ Ingen hänsyn där alls. Efter ett tag stod vi inte ut längre utan bestämde oss för att ställa oss så nära stängslet som möjligt in till scenen bland allt annat folk. Vi slog vad om att vi skulle ha kommit enda fram till det var slut. Och det gjorde vi.
Sedan gick vi skilda vägar och V-malm åkte hem. Jag och Jessica tog istället för bussen, båten till slussen och när vi stod där på båten så såg vi en skylt där det stod att det var 22 grader. Och klockan var även den 22. Inte illa!!!
Sen promenerade vi till centralen och där gick även vi skilda vägar och åkte hem var och en till sig.
En helt underbar kväll som jag aldrig kommer att glömma!!!!

Idag(Söndag) har jag ätit frukost uppe med personal och sedan var planerna att jag skulle träffa Jessica för en shoppingrunda på stan. Lite seg start, men det tog vi igen. Eller hur Jessie=)
Jag hittade massa fina REA varor som tex, två fina tunikor och en blå blus med vita prickar. Orkar inte lägga in några bilder tyvärr. Och desuttom så är min kamera full så jag måste föra över bilderna till datorn så jag kan börja knäppa massa nya.. Älskar att fota!
Kvällen har varit en aningens häktisk. När jag kom hem vid 18 tiden så satte jag på en tvätt och hade sedan planering med personalen för kommande vecka. Efter det var jag så hungrig så jag skulle kunna svimma. Gick ner och som tur var så hade jag en panpizza i frysen som jag snabbt kunde laga  till. Sen kallade det på mig igen från personalen och det var dags för matplaneringen för veckan. Vi hade till en början lite svårt att få ihop allt, men vi slog ihop våra kloka huvuden och det löste sig. Sen var jag tvungen att springa ner och skriva en matinköpslista och upp igen och för att ta hand om tvätten... Nu är jag en aningens trött och skall gå och sussa.
Hoppas ni gör det samma!
//Kram



Kommentarer
Postat av: LT

Och sconsen var helt underbart goda :),vi måste göra om det igen :)

2009-07-26 @ 00:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0