I regn och rusk!

Vart tog det fina vädret vägen???
Min dag började tyvärr inte så bra då jag var tvungen att gå tillbaka hem från busshållsplatsen för att hämta mitt sl-kort som jag hade glömt i min tröja som jag hade igår. Men jag ringde till jobbet och de sa att det var så lugnt där så. Så jag behövde inte stressa iaf.
Idag stod det en promenad på chemat och vi skulle ha med oss ALLA barnen. Inklusive stora och små.
Det var jag, Maggan,Mikael, Madeleine och Ingrid som jobbade och jag körde en dubbelvagn med två små och två små till som gick på vardera sida om vagnen. Sen hade Ingrid likadant som jag och Madeleine hade en singelvagn och två barn vid sidan om. Mikael gick först med de största barnen.
Så bar vi oss iväg allihopa. Det blåste så kallt att jag önskade att jag hade haft ett par vantar med mig.
Vi tänkte gå runt Reimersholme. Vi gick till en annan förskola som ligger en bra bit bort från oss. Där fick våra barn springa runt och leka på deras STORA gård. Rena himmelriket för våra ungar som annars brukar få nöja sig med våran egna lilla gård. Behöver jag säga att det inte blev  så glada miner när vi sa att vi skulle gå hem igen...
Men det började smått att regna och vi skulle hem för att äta lunch.
Väl inne i värmen bytte jag på diverse barn och satt sedan ner vid det låga bordet när vi skulle äta. Våra minsta två testade mig/ oss hela tiden med att göra saker som de inte fick göra och se hur vi reagerade. Jag höll på att bli tokig ett tag, så mycket som man fick springa fram och tillbaka från dem och sin egen plats. Det är så trångt så man kan inte direkt sitta brevid dem utan man måste sitta på kanten. Nu ska barnen även ta maten själv och det funkar på en del, andra är fortfarande så små att man måste hjälpa dem.
Efter lunchen hjälpte jag till att natta och diska undan efter oss så att de större barnen kunde äta.
Sen gick jag för dagen.


Nu har jag varit hemma ett tag och diskat undan lite här hemma. Orkar inte dammsuga idag...
Jag har lagat mat och det blev falukorv i ugn med potatismos och så lite rostad lök till. Mums.
Nu ska jag gå och hyra film.
KRAM

Kommentarer
Postat av: Linda

heeeej! jag älskar att läsa din blogg!!!duktig du e på jobbet. på söndag "flyttar" jag hem till sthlm igen!!



2009-06-05 @ 11:31:44
Postat av: farmor

Hje

Läste om din resa i tunnelbannan. Att du bara kunde!. Men så bra att du har ngn att ringa till när det händer sånt här. det skulle alla ha.

Och, som Linda säjer, du är så otroligt duktig på att skriva. Vi har sovit middag i Åsas o Görans nya sängar. Du vet Hästens. Men det är det inte . Men lika fantastiska. Har du en sån? Den gamla farmoren

2009-06-06 @ 20:46:20
Postat av: Linnéa

fin blogg! :)

2009-06-06 @ 20:55:19
URL: http://typlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0