Är man envis så går det!!!!

Igår gick jag upp kl 5 på morgonen för att jag och några fler från V-malm skulle åka till Kungsberget och åka skidor.

Jag hade inte bokat något än, för jag visste inte om jag skulle orka åka. Men jag hoppades att jag skulle göra det.

Och det gjorde jag, JIPPI =)

Vi åkte buss dit och resan tog ungefär tre timmar. När vi var framme så skulle de andra hämta ut sina förbokade skidor etc, medans jag gick för att hyra mina där på plats. Kan säga att när jag hade hyrt allt mitt och köpt ett liftkort så stod några fortfarande i kön. Helt otroligt, så nu vet vi att det inte lönar sig att förboka.

Tog lite tid innan vi alla hade fått på oss våra pjäxor m.m., men efter ett tag så hade vi alla våra skidor på oss och tog oss till liften. Var lite nervös över första åket på 5-6 år. Men så roligt det var. Första åken var i en grön backe. Inga problem där. Tycker det är mer läskigt och jobbigt i blåa och röda backar. Jag åkte några blå och röda backar också, och det var där som min första vurpa skedde. Fick lite ont i rumpan bara, hehe.
Ramlade inte något mer, vilket var skönt. Tror att jag är lite för rädd i de blå och röda backarna, har alltid i bakhuvudet att pappa bröt benet genom att han halkade på en isfläck när han åkte skidor. Hatar de där isfläckarna, och i vissa backar så är dem nästan överallt. Men det är bara att öva, öva, öva...
Var verkligen jätte roligt att åka skidor, och de gjorde att jag glömde bort min värk för en stund.
Efter lunch kändes det lite snopet bara att tiden gått så fort och vi hann bara med ett sista åk innan bussen skulle gå hem. Det satt två killar framför oss, både på dit och hemresan och de snackade så jäkla mycket. Munnen gick stup i ett, och jag fick höra sedan att de även typ hade snackat ganska rasistiskt. Och när jag kom på bussen när vi skulle åka hem så sa den ena av killarna  "Hon ser helt betagen ut" och tittade på mig och sedan hans kompis.  Just då brydde jag mig inte så mycket, ville bara sätta mig ner. Men som vanligt så kommer man oftast på senare vad man ska säga, och jag skulle ha sagt " pratar du om mig eller?" eller nåt. Hur kan man bara kommentera nån så, som man inte känner???  Nog om det. En annan grej på resan hem var att de visade en film "Good luck Chuck" och det var bara ett så konstigt val av film på en allmän buss. En allmän buss där de finns barn med. Om ni inte har sett den så kan jag säga att nästan hela filmen består av olika sexscener. Den var inte särskilt bra, men jag titta på den endå för att fördriva tiden. När vi hemma så köpte jag pizza för att sedan sätta mig och titta på melodifestivalen- Andra chansen. Jag är glad att det blev Caroline af Ugglas som gick vidare till finalen. Vet att hon är "lite" udda och så, men gillar verkligen hennes låt "Snälla Snälla". Men det är precis som en personal här på boendet sa att man blir lite nervös så fort hon är i rutan. Man tänker " vad ska hon nu hitta på" . Men egentligen så ska man ge henne en eloge för hon är verkligen duktig, och visar det här. OCH hon är sig SJÄLV... Jag beundrar såna människor som verkligen vågar vara sig själva.
Idag har jag mest legat i soffan och degat. Känner lite här och där i kroppen, AJ, aj, aj
Kollat på diverse repriser på tv4 som "Lets Dance", "Sveriges värsta bilförare" m.m.
Nu ska jag kolla på " Mia och Klara" och sedan blir det "Parlamentet" och "Beck"
//Kram


Kommentarer
Postat av: Elisabet i Risabo

Vad kul att du kom i väg till skidbacken. Vi var också i skidbacken fast på söndagen. Visst är det härligt och man glömmer verkligen allt annat för man måste koncentrera sig på åkningen.

2009-03-09 @ 10:10:04
Postat av: Anonym

Nu sitter jag på vår altan och väntar på att min bil ska bli lagad på verkstaden, verkar vara nåt elfel. Typiskt att vi gjorde ett dåligt bilköp verkar det som, det går inte att klara sig utan bil i det här landet. Har du vart hos doktorn?mamma

2009-03-10 @ 11:30:11
Postat av: pa

Värsta utförsåkar tjejen! Blev det någon snö kvar i backen efter "plogningarna"...he..he!

Ingen snö här inte, men hösten närmar sig så sakteliga./pa

2009-03-10 @ 17:53:44
Postat av: farmor

Men så bra. Och vilket kort. Det du!. det är ngt att vara stolt över. Och gå upp kl 5!! Otroligt farmor

2009-03-11 @ 12:46:25
Postat av: Kristin

Vad härligt med skidåkning. Själv vågar jag bara hålla mig i längdspåret, men jag kanske borde testa på att fara nedför de branta backarna någon gång också.

Hoppas att du har det bra. Kram

2009-03-14 @ 09:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0