En bra dag!

Hej alla! Idag har jag haft en bra dag. Den här veckan har verkligen gått fort. Jag har jobbat varje dag, men ändrat chemat lite. I måndags jobbade jag mellan 09:00 till 15 och resten av dagarna har jag jobbat till 14 istället. Dragit ned med en timme iaf, och så har jag skippat min långa dag på torsdagar(Idag).

Allt är bra med barnen och jag känner att jag klarar mig igenom dagarna. Känner att jag verkligen blir trött, men jag åker hem och vilar på eftermiddagarna. Lite jobbigt med olika ljud bara, de har skaffat en massa musikinstrument och barnen älskar att spela på dem. Gud vad det låter... Men jag brukar använda öronproppar när det blir för mycket, och det brukar hjälpa.

Vi har en vikarie den här veckan. Hon heter Maria och är jätte trevlig. Två år äldre än mig. Vi snackade jätte mycket idag. Speciellt om mitt gruppboende, för det började med att hon berättade att hon jobbade på ett gruppboende förut med personer med mer grövre handikapp. Det passade inte henne, men hon vill gärna jobba med människor så.
Jag berättade om Frösunda och sa att det kanske skulle passa henne. Hon tyckte att det lät intressant och sa att det är nåt sånt hon är ute efter. Så att man kan jobba på helger också, då hon pluggar också.
Jag sa att jag skulle fråga om de söker vikarie, men vet ej om det är ok om jag känner henne?
Men som sagt, man kan ju fråga iaf. Det skadar inte precis.
Hon jobbar imorgon och på måndag också.

Det haglade idag när vi var ute på förmiddan, minns inte senaste gången det gjorde det.
Har även pratat med Bine idag, glad jag blev att du ringde gumman =) Vi pratade i nästan en timme, hehe
Vi bestämde att jag ska hem till henne imorgon efter jobbet. Bara vara... =)
Sen kanske det blir nåt F&S pass i helgen med Jessie =)
//Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0