The secret garden!

Igår när jag pratade med pappa så kom jag att tänka på en gammal berättelse som jag älskade när jag var liten.
Pappa pratade om hur viktigt det är med att få in lite dagsljus, att de ju faktiskt finns folk som går på ljusterapi. Och då kom jag att tänka på den här berättelsen som jag ofta lyssnade på, på kasettband( som fanns förr i tiden, hehe)
Tror även att jag har sett filmen när jag var liten. Den handlar om en liten flicka som heter Mary som efter att ha förlorat sina föräldrar i en koleraepidemi  i Indien blir omhändertagen av sin okände farbror i england. Där möter hon en pojke, sin kusin tror jag att det är, som aldrig går ut. Han är sjuk säger de och han tål inte ljus. Men så tar Mary ut honom endå och för varje dag som han är ute så blir han friskare och friskare. Nu berättar jag typ hela slutet, men det är just det där med ljuset som jag ville förmedla. Att han blev frisk när han hade kommit ut i ljuset.
Hittade trailern till filmen på youtube.

Kommentarer
Postat av: farmor

hej

snön ligger djupt. solen skiner. men jag har inte ids gå ut.

men du är DUKTIG

2009-03-26 @ 21:15:44
Postat av: Anonym

ljus ä bra! tänd e lampa å glo på;)

2009-03-27 @ 11:47:20
Postat av: pa

ljus ä bra! tänd e lampa å glo på;)

2009-03-28 @ 09:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0