HelgX2, första delen!

Ja, nu har det hänt en del igen sen jag skrev sist. Har lätt att bli så ibland. Speciellt om man har mycket för sig, viket jag har haft...
Förra lördan gick jag först på en riktig långpromenad utmed vattnet här på kungsholmen mot huvudsta. Jag har hittat ett roligt mål att gå till. Ungefär 40-45 min bort ligger det en 4H gård där de har lite olika djur. Jag brukar se mest fram emot att hälsa på de ursöta shettisarna och jag smög matade dem lite med gräs. Inte så farligt. Vet inte om man får mata dem, men jag kan tänka mig att det inte var första gången...
Hade sällskap av en personal som bara jobbar ibland. Alltid kul att träffa henne=) Vi tog en glass och satte oss för att njuta i solen. Jag fick ett sms från Jessica då hon frågade om jag hade lust att följa med henne och Linda T på bio. Det hade jag mycket lust till=)  Strax efter ringde Sabine och hon undrade vad jag skulle göra idag. Jag förklarade att jag precis hade bestämt att jag skulle på bio, men att hon gärna fick hänga på. Bara roligt om man är fler!
Det var tänkt att jag skulle följa med V-malm och bowla, men det skulle jag inte hinna. Men bowlinghallen finns ju kvar... Jag gick hem för att göra mig iordning inför kvällen och träffade upp tjejerna vid Centralen. Vi gick och hämtade ut biljetterna till "The reader" som vi skulle se. Sen åkte vi till Stureplan för att äta på en resturang, men det tog sån tid att få ett bord och sen att beställa så vi bestämde oss för att gå dit efter bion istället. Vi sprang in en snabbis på donken och köpte en liten burgare så länge. Vi var skithungriga och filmen var ca två timmar lång...
Filmen var väldigt "tung" vilket vi inte riktigt hade förstått att den skulle vara. Den var bra, men tung. Kate spelade hennes roll "läskigt" bra.
Efter filmen gick vi som sagt och käkade på samma ställe som vi var på innan bion.
Den här gången fick vi ett jätte mysigt bord i hörnet och vi kunde sitta och snacka ostörda. Älskar mina kompisar för det är så skönt att man kan prata om vad som helst med dem. Allvarliga saker eller lättsamma. Allt mellan himmel och jord. Det var en mycket trevlig kväll.
SÖNDAG!
På söndagen fick jag en sån lust att åter igen gå bort till 4H gården och hälsa på de söta shettisarna. Så det gjorde jag och även denna gången hade jag med mig en personal som sällskap.
På eftermiddagen ringde Bine och hon hade ett stort behov av att komma ut och göra nåt då hon suttit och pluggat hela förmiddagen. Så hon kom hem till mig och vi tänkte först gå och spela biljard vid ett ställe som ligger precis brevid mig typ. Jag har aldrig varit där, men det hade Bine varit. Men innan vi skulle gå och spela så tänkte vi få i oss lite käk. Vi gick till den närmaste pizzerian och satte oss där. Vi blev väldigt trötta och efter en stunds betänketid så bestämde vi oss för att vara lata och hyra film istället. Vi hyrde två filmer, "The Women" och "Hannah Montanna". Den förstnämda filmen verkade vara en riktig tjejfilm, men när vi började titta på den så blev vi en aningens besvikna. Den var bara jätte trög och kom aldrig riktigt igång, så vi startade den andra filmen istället och hoppades på att den skulle vara bättre. Vi hade tänkt oss en lite typisk  töntig tonårsfilm med musik, men det visade sig att det var själva serien " Hanna Montanna" Uber töntig... Men vi satt endå och kollade på den ett tag tills den även började att hacka jätte mycket. Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss, men det var en trevlig kväll endå.
VECKAN!
Veckan har varit lång och ganska mycket att göra då med. Jag har varit hos naprapaten igen och för fjärde veckan jobbat två halvdagar i veckan. Trivs bra med det, men nästa vecka ökar jag kanske med en till halvdag. Ett litet steg i taget.  I torsdags(Valborg + mammas födelsedag) så var jag först och jobbade och stannade kvar lite längre.
Det var nämligen Mia´s sista dag hos oss och hon skulle gå tidigt för att åka ner till Skåne. Den lyckosten...
Så det var jag, Ingrid och Gun som var kvar. Jag stannade till kl fyra när vår "lillkille" blev hämtad sist av alla de minsta. Ca fem av de större barnen var kvar när jag gick. Men jag hade inget emot att stanna lite längre.
Till kvällen skulle jag, Bine och Lotta åka till Vasaparken där vi hade hört att det skulle finnas en brasa.
Men när vi kom dit så hittade vi ingen brasa, men en snäll mamma som var där med sina barn berättade att det var inställt. Lickaså på många andra ställen. Hon sa att de skulle åka till Riddarholmen där de flesta skulle vara. Och på skansen förstås. Så vi gick i deras fotspår och åkte till Riddarholmen. Det var så mycket folk där och vi följde bara med strömmen till kajen. Där satte vi oss ner på en filt och tog fram våran piknick mat. Rätt var det var när vi satt där och pratade så kom en kvinna i ca 35-40 årsåldern och satte sig ner brevid oss. Hon kom bara och satte sig ner NÄRA oss och sa Hej, typ som om hon hade känt oss. Jag vände mig om mot Lotta då jag först trodde att hon kände henne. Men tillbaka fick jag en lika undrande blick. Likaså Bine. Hon började prata med oss och pratade om alla spärningar runt brasan där borta. Hon sa: Gud vad jobbigt det är där borta, asså jag pallar inte att vara där. Hur som helst så var hon "lite" konstig och vi hade svårt att hålla oss för skratt. Men hon gick sen som tur var. Tänk om man hade haft henne där hela kvällen=/.
Efter ett tag så började vi att frysa väldigt mycket och bestämde oss att gå närmare brasan. Men det var redan så mycket folk där så vi såg aldrig skymten av nån brasa. Det enda vi såg var röken, hehe. Så vi tröttnade och åkte sedan hem till Alexandra och hennes man Johan i Hallunda där de tillsammans med en kompis höll på att spela Guitar Hero. Det var jätte kul, trots att det inte gick nå vidare bra för mig. Sen spelade Lotta lite Tennis på Wii med Anders. Men det var ganska svårt så vi spelade bowling istället. Även det på Wii såklart. Där var jag mycket bättre och gjorde en del strike´s. När man har trevligt så går tiden fort brukar man ju säga, och det var precis så det var i det här fallet. Kort sagt gick tiden fort och vips så var kl två på natten. Dags att åka hem...
En lång väg hem, så jag var hemma igen kl tre.
Detta var första delen av de två helgerna..
Vi skrives och läses igen snart!
//Kram

Kommentarer
Postat av: Anna & Lina

tjo :) oj va du har haft att göra :) men de låter som de vart en massa skoj :D Den där filmen med kate winslet är vi nyfikna på, få se om vi går och ser den eller väntar tills den kommer på DVD :)

2009-05-05 @ 16:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0