Mors dag!

Idag (söndag) är det mors dag och tidigare idag skickade jag iväg ett grattis sms till mamma. Säger det här med: Grattis mamma på mors dag. Saknar dig och ser fram emot när du nu snart kommer hem.
I fredags så jobbade jag och det var fullt upp som vanligt... Vi hade fått ett nytt lågt bord till de små barnen så att de ska kunna sätta sig själva vid bordet precis som vi vuxna. Först så hade de dukat till 6 stycken småttingar som skulle sitta vid det lilla bordet, men Agneta som skulle sitta där kände att det skulle bi alldeles för mycket med så många. Och det förstår jag henne verkligen. 4 stycken räcker gott och väl. Och så får man sitta ned på deras nivå också. Inte så bekvämt kanske. Vår lilla minsting har hamnat i en period då han tycker det är VÄLDIGT kul att slänga skeden och tallriken med mat på golvet hela tiden. Och det gör han för att han inte vill sitta kvar, men så när man går för att lägga honom så vaknar han alltid till=/  Jag pratade även mycket med Agneta under dagen och tipsade henne om Adelsö lägret för hennes dotter. Hon blev väldigt intresserad av det och jag ska nog försöka att hitta lite mer info på nätet och skriva ut det till henne. Känns alltid kul när man kan hjälpa till!
Direkt efter jobbet så tog jag bussen till Södra station och tog sedan pendeltåget därifrån till Huddinge. Jag skulle åka och träffa Pernilla. Skäms över hur länge sen det var. Var väldigt spänd över att se henne då hon är gravid med en STOR mage. Hon kommer kanske att föda på tisdag eller onsdag. Sååå spännande. Jag fick känna på hennes mage, och barnet rörde på sig ganska mycket. Väldig speciell känsla. Häftigt. Kände även då barnet hade hicka, hehe. Titta så fin hon är med sin STORA mage=)

Pernilla med magen
Sen när jag skulle åka hem med pendeltåget kl 22 så hann tåget bara åka en station till Stuvsta där det stannade till halvägs inne på perongen. I högtalarna berättade de att vi var tvungna att stanna där ett tag på grund av en olyckshändelse och att vi skulle sitta kvar och det var livsfarligt att gå ut. Sen kom polisen och då blev man lite skakig. Visste ju inte vad som hade hänt. Jag skickade då iväg ett sms till västermalm och skrev vad som hade hänt och de ringde upp lite senare. Det hade inte hänt något då på kanske 10 min, men jag hade iaf lugnat ner mig lite. Var 10e minut så sa de i högtalarna att : Stanna på tåget, det är livsfarligt att gå ut... Till slut tröttnade man på det meddelandet och folk började skämta och säga: Ja, vi fattar nu att man inte ska gå ut. Tror de att det har kommit in nya passagerare på tåget eller? Jag kommer ihåg att jag tänkte att det iaf var skönt att det var så pass många på tåget iaf. Tänk vad hemskt det skulle ha varit om man suttit där nästan ensam. Personalen ringde under tiden jag satt på tåget var 10-15e minut och hörde efter hur det gick. Efter ca en timme kunde hela tåget åka in på perongen.
Det var kallt och de sa att det skulle komma ett tåg efter precis. Det kom efter ett tag ett tåg som såg ut att sakta in, men körde istället sakta förbi och alla utbrast: Men va F**n, skojar dem eller????
Sedan utropade de i högtalarna att: Tåget till Märsta är 17 min försenat och alla suckade högt.
Så fortsatte det att säga med 10 till 15 minuter emellan.  Jag var redan kissnödig när jag gick från min kompis, men tänkte att jag nog skulle kunna hålla mig. Det var ju inte så långt endå tänkte jag. Tji fick jag...
Tror att jag kom hem tillslut iaf runt 12 halv 1 tiden.
Lördagen hade jag först tänkt att jag skulle träna, men eftersom jag hade kommit hem så sent så segade jag mig mer eller mindre igenom dagen. På kvällen träffade jag Jessica och vi gick först och beställde biobiljetter till filmen "The brothers Bloom" Sen gick vi till stamstället Café Avenyn och åt en lite lätt middag. Satt där och pratade och hade trevligt=).  Filmen var bra, lite udda men ganska charmig. Väldigt blandat med Drama, action och komedi.
Idag på söndagen så hade jag kanske tänkt att gå och titta på Kören och konserten i kungsholmskyrka, men jag var för lat för att ta mig dit kl 11 på förmiddagen. Så jag har istället suttit ute på gården och lapat sol. Inte illa det heller...
Sedan TRÄNADE jag faktiskt en halvtimme. Jag använde min "Body work" dvd. Känner mig väldigt tillfreds med mig själv för tillfället=)
Så det var min helg det... Hoppas ni har haft en lika solig och rolig helg som jag.
//Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0