Jag kan slang på koreanska =)

Nu har jag precis kommit hem från jobbet. Det har varit full gång där. Som vanligt =).
Denna dagen skulle barnen få leka med vatten. Vi har gjort iordning ett litet förråd där vi har en stor balja som det kan leka med vattnet och en massa leksaker. De får även måla med vattenfärg på kakelväggarna. "Bråkstakarn" ville leka med en gång och jag orkade inte bråka med honom så det fick han. Sedan kom "lillen" och han rent ut sagt älskade att leka med vattnet. Eller hälla vattnet  ner på golvet. Jag blev något blöt, men det får man räkna med i jobbet. En till av de små kom sedan och lekte lite han med. Tyvärr har vi ingen bra slang eller nåt sånt så man lätt kan töma den STORA baljan. Jag fick tömma den för hand med en hink. Tog lite tid, puh.
Nu ska jag komma till det koreanska slanget. Det har nämligen kommit tillbaka en tjej som har varit mamma ledig och jag hade inte träffat henne förut. Hon verkar mycket trevlig och jag frågade om hon kom från Korea för att jag hade hört det från de andra. Hon kom från Sydkorea och jag berättade att jag hade varit där. Jag sa att jag kommer bara ihåg ett ord på koreanska. Mangdang=Full tank, och hon skrattade då och sa att det är ett koreanskt slangord.
Visste du det pappa? hehe. Så nu måste jag rusta upp min koreanska, men jag kan ett slangord iaf, hihi.
Nu måste jag städa och diska undan lite här eftersom jag får främmande imorgon.
Anna, Lina och Johanna kommer då till kvällen för en fika. Ingen av dem har varit hemma hos mig förut, så det är verkligen på tiden...
Känner som om man vill kunna dela på sig ibland när det finns så mycket som man vill göra och hinna med.
Måste även åka och hälsa på morfar med systrarna. Skäms över hur  länge sen det var man var där. Och så ska jag nån gång snart åka hem till Hökis och hälsa på Annika, Carro och katterna. Och få en GOD middag.
Hoppas ni får en fortsatt trevlig Onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0