Långhelg!

Ja, sista dan på långhelgen och jag har verkligen haft fullt ös denna helgen. Jag jobbade först på tisdagen och onsdagen. Skippade att jobba på fredagen då det bara skulle komma ca 4-5 barn så jga behövdes inte precis.
Gjorde inget speciellt på fredag förmiddag, men mot eftermiddag/kväll så gick jag till bussen för att möta upp Anna och Lina. Vi skulle bege oss hem till Johanna som har flyttat hem till christoffer om bor på kungsholmen han med. Ganska nära mig. Vi satt där och pratade och skrattade och hade det allmänt trevligt. Christoffer lagade en god middag åt oss och sedan stack han iväg för att spela biljard med några polare.
Då fick vi tjejer huset för oss själva och vi härjade fritt.. Nee hehe. Vi var så snälla så... Eller?
Efter ett tag kom stoffe tillbaka med sina polare och de var VÄLDIGT grabbiga kan man lugnt säga. De tyckte att de var jätte roliga, och vi tjejer mer skakade på huvudet och suckade...
Kommer inte riktigt ihåg när jag kom hem då, men det kanske var runt 1 halv 2 tiden på natten.

På Lördagen så gjorde jag något som jag är ganska stolt över att jag har tagit tag i. Jag hade i veckan köpt en pärm med plastfickor för att jag skulle sätta in alla mina recept som ligger och skräpar i lösa blad överallt.
Jag ska bli duktigare på att laga mer egen mat än att äta massa snabbmat hela tiden. Och försöka att undvika sötsaker och planera mina mat inköp bättre. Så jag gick helt enkelt och storhandlade och så skrev jag ett matchema på vad jag ska laga för mat i veckan. Känns väldigt bra!
Till kvällen åkte jag till Linda T för att njuta av en god och trevlig tjejmiddag med mina tjejor... Jag mötte upp Jessica på tunnelbanan som steg på i stureby=)
Vi pratade och pratade och pratade.... Och föresten, sa jag att vi pratade=)
Vi åkte en sväng till Huddinge centrum för att hyra film och det blev en dansfilm och en kostymfilm. Eftersom vi hade så mycket för oss med snackande och bakande av jordgubbs och hallon paj.
Vi lyckades sätta igång gasspisen och efter ett tag så var allt klart och vi kunde sätta oss ner och njuta av vår goda paj framför filmen" Wathever Lola wants" som var dansfilmen.  Den var ganska bra. Charmig...
Tiden går fort när man har roligt heter det ju, och det stämde verkligen i detta fallet... Klockan hann bli halv 2 när jag och Jessica gick hem.  Och då hade vi bara hunnit se en film... Men som sagt,det blev mycket snack. Men det är trevligt det...
På söndagsmorgonen var jag väldigt trött, gick upp vid 11 tiden och åt frukost och gjorde mig iordning för att åka med syrrorna till morfar och fika. Var väldigt länge sen vi var där. FY på oss...
Det blev lite sent, men kom tillslut hem till Hökis och syrrorna. Vi åkte först en snabbis till Farsta centrum för att
snabbt sätta i oss en varsin korv och köpa med oss fikabröd till morfar.
Det var roligt att träffa morfar igen och han riktigt sken upp när han såg oss. Vi fikade och pratade och hade trevligt. Vi systrar gick ut i trädgården en runda för att titta till allt och plocka en liten blombukett till morfar.
Nu sitter jag hemma i hökis och Linda, Annika och Carro är här. Vi håller på att laga köttfärslimpa med potatis och brunsås. Om ett tag kommer Lindas David med lingonsylten, som vi hade glömt att köpa.
Imorgon ska jag ha ett möte på jobbet med enhetschefen och Misa. Hoppas det blir bra...
Nu ska jag gå och vara lite social igen.. Gosa med mina SÖTA katter!
//Kram

Kommentarer
Postat av: Elisabet i Risabo

Hej,



Låter som en mycket trevlig helg. Låter bra med att försöka laga mer egen mat och inte äta snabbmat (efter att ha läst "Hemliga kocken" och "Äkta vara" så vill man inte äta någon färdig- eller snabbmat alls - bara i yttersta nödfall). Jag har varit duktig och kört tre veckors rensning av kroppen då både mjölk- och glutenprodukter varit förbjudna + att jag ätit basiska livsmedel. Och det känns mycket bra.



Hälsningar

Elisabet

2009-05-25 @ 10:13:08
Postat av: Anna och Lina

Tänkte bara titta in här och tacka för en trevlig fredagskväll , de var härligt att ses så vi hoppas de inte dröjer länge tills nästa gång :)

2009-05-25 @ 20:55:34
URL: http://www.metrobloggen.se/aol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0