I´m fighting back...

Som jag har berättat om förut så har jag ju haft väldigt tuffa skolår, och de senaste två åren har varit det tuffaste i mitt liv... Det har tagit tid och kraft att komma tillbaka igen, men nu känns det äntligen som att jag är på rätt väg=). Idag var jag hos en syo-konsulent som jag var hos en annan gång för fyra år sen. Jag mindes det inte till en början, men när jag kom dit så föll allting på plats. Den gången hade jag varit där med mamma och jag hade berättat att jag var intresserad av att jobba med barn. Jag kommer ihåg att jag tog det ganska hårt när hon ifrågasatte om det verkligen var rätt val av yrke när jag är ljudkänslig. Min tro på mig själv var inte så stark då så jag minns att jag tänkte att jag då kanske endå inte skulle klara det. Men nu känner jag mig själv bättre och vet vad jag klarar och inte klarar av. Och nu VET jag att jag klarar det. Visst är det ibland jobbiga tider i jobbet med min ljudkänslighet, men jag har alltid kunnat lösa det på något sätt. Minns även att syon hittade en barn och fritid utbildning och vi åkte dit på studiebesök. Men det passade tyvärr inte mig. Det var en så hög studietakt och jag behöver mer tid. Det kan kännas lite jobbigt ibland att man behöver det här extra stödet, men det är något som jag har fått lära mig att acceptera. Acceptera att det bara är så JAG fungerar.
Så nu har jag sökt in på Åsö för att läsa Engelska på grund nivå, fortsättningskurs. Det är inte så att jag har jätte problem med engelskan, men skulle vilja "fylla" igen några luckor. Sen tittade jag även på matten(grund) för den har jag tänkt att läsa upp efter eng. Jag tar bara en kurs i taget, då jag hade tänkt att kombinera plugg och praktik.
Så jag kommer nu att börja plugga eng i Augusti och det känns jätte bra. Jag behöver egentligen inte läsa upp några ämnen för att komma in på barn och fritid, men känner själv att jag vill börja med det här. Få in studievanan lite först.
Så nu lägger jag det gamla bakom mig.
HELLO WORLD ;)


Kommentarer
Postat av: Anna & Lina

va kul att höra att du har en massa planer. Att jobba med barn kommer du inte ångra att du valt att göra när den dagen väl kommer, känner att du är på rätt väg nu :D

2009-05-05 @ 16:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0