Orkar inte!!!!

Orkar inte må som jag mår just nu... Känner mig rent ut sagt skit förbannad på personalen på boendet. Jag har känt de senaste dagarna att de inte har hjälpt mig så mycket. Jämt när jag har frågat om deras stöd eller hjälp så säger de att de inte har tid. Och nu idag när jag äntligen vågade och orkade berätta det för en personal så kommer allt det gamla upp också. Jag fick se igår hur gulliga och omtänksamma de var mot min granne som tydligen mår dåligt just nu och frågade henne om hon ville att de skulle följa med in till henne. Och det kändes jätte jobbigt för mig, för jag önskade att de kunde ha lagt ner den omtanken och energin på mig när jag hade det som jobbigast med grannen.  Det är inte så att jag nekar henne den hjälpen och stödet som hon får, utan att jag känner och tänker tillbaka på när jag INTE fick den... Och jag blir så trött på att det jämt är jag som ska ta upp allt det här. Och när jag säger att jag tycker att de kunde ha pratat mer med mig och den här tiden, då får jag bara till svar att de inte kan prata om det på grund av tystnadsplikt. Men jag förklarar då för dem att det inte handlar ett dugg och tystnadsplikten och mer ingående om vad som hände med min granne och så, utan om MINA känslor och tankar runt allt. Att det ska vara så svårt för dem att förstå det. Jag menar, även om jag försöker att gå vidare och är på god väg så ligger det ju fortfarande kvar inom en. Jag förstår även att det kan vara så att även de tycker det är jobbigt och svårt att prata om det, men de har ju iaf varandra att prata med. VEM HAR JAG????

Kommentarer
Postat av: Anna och Lina

usch va tråkigt att höra att du har de på detta sättet :( Kan till viss del förstå ditt problem, är aldrig kul när man känner att ingen lyssnar på en men folk kan minsann lyssna på alla andra :S Stå på dig för du har rätt i de du känner och säger!



Och kom ihåg efter regn kommer sol sken ;)



kramisar i massor :)

2009-05-08 @ 20:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0