Pratat ut!

Ushhh, igår var ingen vidare bra dag... Visst var det kul på jobbet och så och det var betydligt lugnare än igår då det var kaos, men som jag skrev tidigare så har jag känt mig lite bortglömd av personalen på boendet ett tag. Och jag har blivit påmind om den jobbiga tiden med grannen. Känslor och tankar som ligger djupt kom upp igen och jag kände mig allmänt deppig igår. Alla kompisar var tyvärr upptagna och jag kände inte direkt för att åka hem till Hökis då Annika skulle ha några kompisar från Borås som skulle sova där i helgen. Mamma och Pappa var inte inne på skype och jag kände mig väldigt splittrad. Ville inte vara kvar hemma, så jag gick ut på en liten promenad istället.
Pratade lite senare både med Sabine och Linda T och det känns skönt att man har så fina vänner iaf.
Pratade med Linda, syrran på msn och hon muntrade upp mig hon med. Vilket även mamma och pappa gjorde senare när de hade loggat in på skype.
Då jag hade lugnat ner mig lite och pratat av mig lite med de verse fina människor så var det dags att prata ut med personalen. Det är svårt att veta när alla dessa känslor kommer att dyka upp, men nu gjorde de det igår.
Även fast det kanske känns bra på jobbet och med kompisarna så kan man må dåligt av andra saker. Och det är det som jag har känt att bara för att jag verkar må bra utåt så behöver man inte fråga hur det är. Eller som t.e.x när de frågade så snällt min granne om hur det kändes att hennes mamma hade varit bortrest i en månad. Vilket var länge för henne, men det är ingen som direkt har frågat mig hur jag känner det om att mina BÅDA föräldrar bor på andra sidan jordklotet. Eller om jag har pratat något med dem. Hur som helst så var det en botten dag, men vi pratade ut iaf och det kändes bättre.
Imorse vaknade jag med ett oroväckande halsont och jag bestämde mig för att ta det lugnt på dagen då jag sedan länge hade bestämt att träffa Linda T och Jessica på kvällen. Jag hade egentligen bestämt att träffa Paulina på dagen, men det bestämdes bara som hastigast igårkväll och när jag vaknade mådde jag ju inte så bra. Så vi får träffas nån annan dag istället. Först var det tänkt att vi skulle gå ut igen som förra helgen, men eftersom jag är lite halvkraslig så bestämde vi oss för att ha en liten mysig filmkväll här hemma hos mig istället =)
Linda kommer ta med sig filmer som hon redan har hyrt. Därav en thriller som heter "Ond Aning" med Sandra Bullock och den har jag sett förut och vet att den är bra. Någon som jag kan se igen, som sagt...
Ska gå iväg och träffa dem snart och då ska vi handla ingridienser till Tacos som vi sedan ska laga ihop tillsammmans. Mums...
Jag önskar er en trevlig Lördagkväll!
//Kram

Kommentarer
Postat av: Estela

Hej Marielle!

Vilken bra blogg sida du har. =) Du är bra på att skriva.

Ville säga att jag tog bort mitt facebook-konto. E-maila mig gärna om du vill skriva till mig nån gång.

Ta hand om dig.

Kramar

2009-05-11 @ 17:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0