Crazy day!!!!

Pust och stön säger jag bara, vilken jäkla dag det har varit idag. Non stop..
Först åkte jag till rosenlund för samtal, efter det direkt till praktiken och där var det full rulle kan jag tala om.
En fotograf var där och höll precis på att fota alla barnen. En i taget, vilket tog sin lilla tid och sen efter lunchen kom tre av våra gamla barn som nu går i sexårsverksamheten och hälsade på. Väldigt roligt att se dem igen, och gud vad de har vuxit. Som sagt, full rulle och jag, Madde och Gun tog sällskap till Hornstull där jag och Madde åkte vidare själva med 4ans buss och gick av hos mig. Madde skulle in till en "Asian Market" som ligger precis vid mig.
Jag har inte lyckats titta in där än, men idag skulle det ändras på. Jag och Madde gick in där, för hon skulle köpa bläckfisk som hennes son älskar. Dock inte jag, tycker det är för segt för min smak.
Men jag hittade ett paket nudlar som fångade mitt intresse, nudlar med "Minced pork Tom yam flavour" Den thailändska Tom Yam soppan som jag älskar, fast jag hade egentligen velat ha Tom Yam Con, med räkor alltså.
Men jag orkade inte leta runt, så det fick duga med pork.
Inte så rolig info kanske, but that´s my life.Hahaha.
 Så här är då mitt första köp på "Asian Market"



Sedan frågade jag om de hade den goda frukten "Pomelo", men de hade de inte inne just nu tyvärr. Hon var jätte gullig som jag fråga och hon sa " den är så god" mm, sa jag, det är jätte gott, och så nämde jag att jag bott i Thailand också. När vi skulle gå så kunde jag bara inte låta bli att säga "Sawadee Kha" och hon log och hälsade tillbaka :)  Kommer med uppdatering sen om nudlarna.
//Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0