Stängda dörrar, Blääää

Nu ska jag börja igen med att öppna min mun och dessa ord liksom bara rinner ur mig..
Kom precis hem från en otroligt rolig spontan fika/ shopping på stan med min urgulliga klasskompis Deniz och jag kom på att ju filmen här hemma på V-malm började visas för ca en 20 min sen, men jag tänkte att det kanske inte gör något om man bara kan komma in lite tyst och sätta sig endå. När jag kommer hem och går in uppvägen(där filmen visas) så har de stängt dörrarna till soffhörnan och jag får helt enkelt gå ner till mig och sätta mig.
Missförstå mig inte nu, jag respekterar deras regler och följer dem jämt till punkt och pricka, men det är just sånna här saker som jag stör mig på och gör att jag inte vill bo här längre, är att det ska behöva finnas sånna här regler. Den här regeln blev till för att folk kom och gick för mycket under filmen gång, vilket kan vara väldigt störande för de som sitter lugnt och stilla och tittar hela tiden. Det förstår jag, men jag tycker bara att det är tråkigt att det ska behöva gå så långt att man måste visa så skarpa signaler, att nej, dörren är stängd, du kom försent och får skylla dig själv. Jag tycker inte att man ska behöva stänga dörren sådär, utan det ska personerna respektera och förstå själva. Är det någon som sticker ut och inte följer reglerna så drabbas alla andra..
Jag menar, är det vuxna eller tonåringar som vi har att göra med???
Så nu sitter jag här nere, lite irriterad men endå glad för jag har haft en sjukt rolig dag och imorn ska jag till barnen och LEKA :)
Nu till en annan sak, det här med att vara barnslig och  omogen tycker jag är två helt olika saker.
Man är omogen när man tex dömer någon utifrån dens bakgrund, hudfärg eller kläder/ stil.
Man är barnsligt vuxen om man verkligen vågar vara sig själv och släppa loss. Inte vara rädd för att göra bort sig och ha sitt barnasinne kvar. Det är att vara barnslig och mogen...  Heheh, skit va mycket grejjor som ploppa opp i huvet nu, kan jag tacka Deniz för ;) Roligt när man träffar på människor som det bara flyter på bra från första stund, gud vi snacka stolarna av oss ( plus ett glas vatten :)) haha.
Nä, nu ska jag förhoppningsvis snacka stolen av mig igen med en annan fin vän( om jag nu får tag på henne :))
//Kram

Kommentarer
Postat av: Deniz

Tack för en trevlig eftermiddag.

Trevlig helg.

2009-10-08 @ 22:34:08
Postat av: Anna och Lina

De där med att vara omogen/barnslig har du så rätt i men tyvärr är de inte alla som tänker så... Men de är ju tur att några gör de iallafall^^)



kramis

2009-10-09 @ 13:46:37
URL: http://www.metrobloggen.se/sthlmsisters

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0