The days that have gone by!

Hej alla!
Nu har det varit lite att göra igen de senaste dagarna, varav orsaken till att jag inte skrivit på ett tag..
Tänkte börja med att berätta om min fredag.

Fredag
I fredags så var jag på jobbet och alla barnen hade verkligen fredag-helg känslan i sig då de sprang runt som galningar. De blev dock lite väl ivriga av sig ibland och småbarnen blev lite skärrade och började att gråta.
Hehe, så det kan gå.. På vägen hem blev det ingen promenad över västerbron, Agneta hann smita iväg före mig och jag blev plötsligt lat och kände av att det var fredag ;)
Till kvällen var det bokat på Grekisk resturang för att fira Jessie som i Torsdags fyllde 26 år. Välkommen in i klubben :). Det var jag, Jessie, Madde och LT som bildade detta härliga tjejgäng för kvällen och jag måste säga att vi hade det väldigt trevligt. Vi satt och pratade på resturangen från kl 19 till ca 23 eller nåt. Kanske en anigens senare :) Det är så himla trevligt att ha så fina vänninor att prata med.



Lördag
Klockan 09:00 var jag på plats i Klara Kyrka och det var ett stort hav av körmedlemmar i kyrkan...
Var lite rädd ett tag att jag inte skulle hitta mina körkompisar, men det gjorde jag ganska snabbt.
Vi övade och övade och det var en helt otrolig känsla, att sjunga så många tillsammans och det är ganska häftigt att det blev så bra som det blev när man tänker på att det var första gången vi alla ca 300 körsångare övade tillsammans, och med orkestern också. Första föreställningen började kl 13 och den höll på enda till kl var 14:30 då det bara var en halvtimme innan nästa föreställning skulle börja. Lång tid, jag vet.. Men det var inget som man tänkte på just då i stunden.. Det var en så otroligt häftig upplevelse, Ola Salo och familj satt på första parkett och tiden bara gick=) Vi sjöng några av Ola Salos verk som han skrev när han gick på musikhögskolan tror jag det var. Mycket roligt att sjunga, och man kunde aldrig föreställa sig att det skulle bli och låta så " maffigt" som Ola beskrev det.. Jag fick hans autograf och gick sedan hem trött, men otroligt nöjd och glad.


Söndag
Söndag betydde att det var dags att åka till Boda Borg i Oxelösund med V-malm och ett annat boende inom frösunda. Boda Borg är som ett slags "fångarna på fortet" om man ska försöka beskriva det. Det finns olika banor med ca tre rum som i varje rum har något som man ska lösa, både kluriga lösningar och fysiskt ansträngande. När man löst det man ska i ett rum som får man grönt och får fortsätta till nästa. Men om man tar för lång tid på sig eller gör något fel så får man rött och får då börja om från början. Vilket kan vara riktigt irriterande då man har lyckats komma så långt som till sista rummet. Men om man är listig och har klarat även sista rummet så får man en stämpel som bevis på att man klarat banan. Det var lika roligt som för några år sen när jag var på Boda Borg med familjen, fast det var på ett annat ställe i småland. Vi hade otroligt roligt och sprang hit och dit som galningar och man kan verkligen säga att barnet i en kom fram =)
Men så trötta vi var när vi satt i bilen på väg hem.. LT, vet inte om du märkte att jag var lite "borta" när du ringde, hehe.. Eller du kanske var för upptagen med att tänka på någon annan ;)
Måndag
Jag hade ingen bra start på dagen, men det tog igen sig då jag åkte med min kontaktperson från misa till en skola i Ektorp, Nacka som kanske skulle passa mig. Jag var intresserad av att veta mer om deras Barn och Fritid program, och det blev mycket positivt. Tror faktiskt att det skulle passa mig =) Så jag kommer att söka in till det, och då kommer jag att börja plugga direkt efter jag kommer hem från S-Afrika som för övrigt också nu är bestämt att det blir av.. Så jag hoppas verkligen att jag blir antagen..
Kvällen var lugn och mysig med tvtittande...

Tisdag
Idag är det tisdag och jag är ledig... Har nästan glömt bort hur det är att vara ledig. Vad gör man?
Inget... ahhh, skönt!!!!
//Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0