Mysteriet med den bortsprungna katten!

Låter lite som en titel på en Kitty bok, eller hur? :)
Hur som helst så är det inte det, utan jag skrev så för att mamma ringde till mig idag och bad mig att åka hem och titta efter om vår katt Flisan, som inte kommit hem på ett dygn hade kommit hem än. Hon var nämligen lite orolig och skulle iväg på kryssning över helgen. Jag blev förstås också lite orolig av att höra att hon inte hade kommit hem. Så jag åkte hit nu på eftermiddagen, och som tur var så var det första stället jag letade på i vår "Krypgrund" vilket hon har väldigt lätt att slinka igenom dörren när man är där, utan att man märker det.
När jag stod utanför och satte nyckeln i låset så hörde jag ett desperat jamande på hjälp innanför dörren. Som tur var så mådde hon bra iaf, och det första hon gjorde när hon kom in var att springa fram till matskålen. Den lilla sötnosen! Mamma blev lugn och glad också då jag ringde och berättade att jag hade hittat henne.
Så var mysteriet på den bortsprungna katten löst :)

I onsdags var jag på praktiken och vi skulle åka på utflykt med de större barnen till Skansen.
Vi var 6 vuxna och 13 barn, vi färdades via buss, tunnelbana och båt. En ganka lång väg för oss som kommer från Reimers. Vädret hade vi dock inte beställt, men vi försökte hålla vårt humör uppe på topp ändå.
Vilket jag faktiskt tyckte fungerade, och barnen ( Och kanske även de vuxna )tyckte det var roligt och spännande att titta på de olika djuren och leka lekar med Mulle.
Nu har jag även fått klartecken från Fk att jag får jobba 5 timmar i veckan på en prövotid på 3 månader:)

Igår var jag i plugget då vi kom in på en diskussion om religion, lagar osv.. Mycket intressant, men var alldeles för trött för att aktivt delta i debatten. Skönt att bara lyssna ibland också, även om jag kanske stack in med något då och då..

Imorron börjar min helg på riktigt..... Då ska nämligen jag, Jessie och Bine gå och titta på dansgruppen Bounce. Deras sista föreställning, NÅGONSIN, snyft.... Men ska bli otroligt roligt :) :) :)


Här kommer ett coolt klipp på Bounce från Gröna Lund, ( kan inte fatta att mamma hann se klippet innan jag) men men. 


Och så det klassiska klippet på Bounce hyllning till Michael Jackson.. Mållös....

Önskar att jag hade varit på plats vid båda tillfällena!
Ännu mer så önskar jag att jag hade varit med och dansat!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0