I`m a little bit pissed off today

Jag strävar alltid efter att klara så mycket som möjligt själv, men med min diagnos Aspergers syndrom så kan ju vissa saker kännas lite extra skrämmande eller jobbiga.
Men jag måste säga att jag är otroligt stolt över mig själv för hur mycket jag hela tiden pushar mig själv i att bli bättre på "de" saker som jag tycker är lite jobbigt.
En sak är att ringa jobbiga samtal, som att tex ringa och boka saker m.m.
Mest effektivt är det om jag blir iriterad eller arg över nåt, då kommer min inre styrka och mod fram.
Idag gjorde den det.
Jag hade pratat med en personal på boendet om att jag skulle vilja ha stöd i att ringa två lite jobbiga( för mig) samtal, och hon gick iväg och skrev in det i allmanackan, men ingen tid blev bestämd.
Ingen i personalen har hört av sig till mig idag, vi hade visserligen ingen tid inbokad för det, men det stod ju iaf i boken att de skulle kolla med mig om samtalen.
Jag blir så irriterad på att dem jämt glömmer såna här saker, sånt som jag verkligen behöver stöd med.
Men blir jag som sagt förbannad så kommer oftast en inre styrka fram inom mig, att "jag ska fan visa dem att jag kan bättre än dem..."
 Det första samtalet var till sjukgymnasten för att kolla vilken tid på fredag jag hade tid. Senast jag var där fick jag aldrig nån lapp om tiden och jag kunde inte skriva upp det nånstans, så jag hade glömt helt enkelt.
 Det andra samtalet var till SÖS för att boka återbesök, och det gick hur smidigt och lätt som helst.
Nu är jag så stolt över mig själv att jag verkligen gjorde det, efteråt tänker man alltid " hur kunde jag tänka att det där skulle vara så svårt" men det är själva tiden innan handligen som känns jobbig, att bara göra det liksom. Komma över den där tröskeln.

Sen när jag lite senare skulle gå iväg och handla så gick jag utvägen där uppe (där personalen är) och en personal gick fram till mig, och frågade (DÅ när JAG själv hade gått dit upp) hur jag mådde. Sen började han prata om samtalen, och det kändes så jäkla bra när jag kunde säga att det redan var fixat och sen bara gå :)))))

På ett sätt är jag tacksam över ert "slarv" ibland för att det får mig att utvecklas och våga göra saker som jag annars tycker är jobbiga, men just nu är jag bara PISSED OFF!!!!!

Kommentarer
Postat av: ulla Nordin

Hej. Farfar och jag har varit i Skåne några dgr. Vi åkte förbi Ravliunda men var inte inne och hälsade på. Vi drack kaffe i Kivik.

En gång badade vi.

Hej då.

2010-09-04 @ 16:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0